Martti Šorin: safari sõit Aidu karjääris oli eelarvamusest veel põnevam

Paarkümmend Sindi gümnaasiumi õpilast ja neid saatvad õpetajad nautisid vihmakeepides kõndides Peipsimaa imekaunist Kauksi randa ja uudistasid adrenaliini hulka tõstvaid Ida-Virumaa kaevanduskäike.

Põlevkivi lahtise kaevandamise ala Ida-Virumaal Foto Martti Šorin
Põlevkivi lahtise kaevandamise ala Ida-Virumaal. Foto: Martti Šorin

Sellel laupäeval tähistab oma kooli asutamise 180. sünnipäeva Sindi gümnaasium, kelle edukat tegevust on üleriigiliselt märgatud läbi aastakümnete väga mitmesuguste ettevõtmiste ja saavutustega. Viimase paari aasta kestel on Sindi gümnaasiumist ja tema vilistlastest kujunenud Külauudistele üks peamisi koostööpartnereid. Täna ilmutab 8. a klassi õpilane Martti Šorin ülevaatliku loo õppekäigust Peipsimaale ja Ida-Virumaale, mis oli ühtlasi preemiareis üleriigilisel konkursil “Minu klass tegutseb jätkusuutlikult” osalenud võitjatele. Martti Šorin ei kirjuta Külauudistele esimest korda.

Lummav ja ehmatav

Sindi Gümnaasiumi 8.A ja 9.A klassid käisid 10.-11.oktoobril õppekäigul Peipsimaal ja Ida-Virumaal. Märkimisväärsemad kohad ja tegevused olid Peipsi äärsed väikelinnad Mustvee ja Kallaste ning Kohtla Kaevandusmuuseumi külastus ja matk Aidu karjääris ja sõit lahtise autoga.

Õppekäik oli meie klassile preemiaks selle eest, et osalesime eelmisel kooliaastal projektis ‘’Minu klass tegutseb jätkusuutlikult’’. Meid juhendas õpetaja Signe Lensment.

Mustvee poole startis buss Sindi Gümnaasiumi eest hommikul kell 8.10, sobiv kellaaeg, et jõuaks Peipsi järve äärseid vaateid, külasid ja linnu külastada. Peipsimaa pealinnas Mustvees kohtusime hommikul giidiga, kes juhatas meid mööda linna Peipsi järve kalda äärde. Vaadeteks olid laineline vesi, vanad ja uued kaluripaadid ja kadestama ajav päikseline ilm naaberkaldal – Venemaal.

Pärast vahepealset pikniku pidamist Kasepääl vaatasime lähemalt Kallastel olevat liivapanka ja tutvusime vanausuliste kommetega.

Kauksis käisime külastuskeskuses ja vahepeal veel tormisemaks muutunud ilma Peipsi rannal vihmakeepides nautimas.

Pärast mitmeid bussist välja tulekuid ja uuesti sisse istumisi jõudsime hämaras ööbimispaika – Kohtla kaevandusmuuseumi kõrval olevasse hostelisse. Õhtusööki pakuti muuseumi esimesel korrusel ja pärast seda tegime grupijuhtidega puhkeruumis päeva kokkuvõte.

Teisel päeval, pärast hommikusööki, tutvustati meile Kohtla kaevanduse ajalugu, mille järel suundusime maa-alustesse kaevanduskäikudesse. Seal käimine oli väga põnev ja muutis teise päeva veel huvitavamaks.

Kerge lõunaeine järel jaotati meie grupp kaheks. Meid juhatanud kohalik giid viis meid läbi kaevandamisest toibuva karjäärimaastiku. Giid avaldas arvamust, et meil vedas, kuna autosõit jäi matka viimaseks osaks. Kõige rohkem oodatud osa – safari sõit Aidu karjääris oli eelarvamusest veel põnevam ja seda pidasime reisi tipphetkeks.

Tagasiside toimunud reisist oli väga positiivne ja õpilased koos juhendajatega olid väga rahul.

Martti Šorin
Sindi gümnaasiumi 8. a klassi õpilane

Samal teemal:

Õpetaja Signe Lensment läheb Sindi gümnaasiumi õpilastega auhinnareisile Foto Urmas Saard

“Keskkonna ja kliimamuutuste kirjaoskus” viis auhinnareisile