VALMIS VIA BALTICA PÄRNU-UULU TEELÕIK

Tunnel Pärnu–Uulu 2+2 teelõigul Raeküla linnaosas. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Päevatoimetaja

Kolmapäeval, 17. juulil avati liikluseks Tallinna‒Pärnu‒Ikla maantee kilomeetrite 133,4–143 Pärnu–Uulu 2+2 teelõik. Teelõigul suurendati liiklusohutust, parandati sõidumugavust ja maantee läbilaskvust. Liiklusuuringu põhjal on sellel lõigul oodata üle 15 000 sõiduki ööpäevas ja raskeliikluse osakaal ületab 20 protsenti.

Rannametsa tee foorreguleeritav ristmik Via Baltical. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Ristumised teiste teedega on viidud eri tasanditele ja paigaldatud muutteabega liiklusmärgid võimaldavad vastavalt tee- ja ilmastikuoludele korrigeerida maksimaalset lubatud sõidukiirust ning kuvada sõidukijuhile ka muud liiklemiseks olulist informatsiooni, näiteks võimalike liiklustakistuste ja ümbersuunamiste osas.

Algseks tähtajaks oli 2025. aasta jaanuar

„Pärnu–Uulu teelõigu ehitus on Transpordiameti lähiaastate üks suuremaid ehitushankeid ning liiklusohutuse taseme tõstmine siseriiklikel teedel on üks meie prioriteetidest,“ ütles Transpordiameti teehoiuteenistuse lääne osakonna juhataja Hannes Vaidla. „Oleme rahul ka taristuehitaja tööga. Nende läbimõeldud planeerimise tulemusel saavad liiklejad Pärnu–Uulu lõigul turvalisemalt liigelda peaaegu pool aastat varem kui algselt kavandatud. Algseks tähtajaks oli 2025. aasta jaanuar.“

Liikluseks avatud Tallinna‒Pärnu‒Ikla maantee kilomeetrite 133,4–143 Pärnu–Uulu 2+2 teelõik.

Foto: Urmas Saard / Külauudised

Ehituse peatöövõtja Verstoni juhatuse esimehe Veiko Veskimäe sõnul tõestab värskelt valminud Pärnu–Uulu teelõik ilmekalt seda, et kvaliteetne teedevõrk on riigile oluline visiitkaart. „Tallinn–Pärnu–Ikla maantee on täna meie peamine maismaa ühendustee Euroopaga, mis Eesti osas on juba aastaid hädasti uuendamist vajanud. Kuigi Pärnu–Uulu lõik moodustab vaid tükikese suuremast puslest, on sinna rajatud läbimõeldud kaasaegsel taristul positiivne mõju nii liiklusohutusele, inimeste ja kaupade liikumise kiirusele, julgeolekule kui ka majandusele. Loodetavasti uus valitsus tähtsustab tänases keerulises geopoliitilises olukorras heade ühenduste olulisust ning seab prioriteediks Euroopasse viiva kaasaegse tee täieliku väljaehitamise.“

Liikluseks avatud Tallinna‒Pärnu‒Ikla maantee kilomeetrite 133,4–143 Pärnu–Uulu 2+2 teelõik Raekülas.

Foto: Urmas Saard / Külauudised

Tööde käigus rekonstrueeriti maaparandussüsteeme, lammutati ja ehitati uus Uulu sild, ehitati Rannametsa tee foorreguleeritav ristmik, Tõllapulga ja Uulu eritasandilised liiklussõlmed, neli jalgratta- ja jalgtee tunnelit, kolm ringristmikku, ühendusteid ning ligi kolm kilomeetrit jalgratta- ja jalgteid.

Liikluseks avatud Tallinna‒Pärnu‒Ikla maantee kilomeetrite 133,4–143 Pärnu–Uulu 2+2 teelõigu avamisüritus. Foto: Transpordiamet

Transpordiamet sõlmis Pärnu‒Uulu neljarealise teelõigu ehitamiseks lepingu ühispakkujatega Verston OÜ ja Järelpinge Inseneribüroo OÜ 2022. aasta juunis. Objekti kogumaksumus on 35 miljonit eurot ja seda rahastab Euroopa Ühtekuuluvusfond. Projekti koostas Skepast & Puhkim OÜ.

Samal teemal:

JÄRGMISEL NELJAL AASTAL LÄHEB TEEHOIDU 680,5 MILJONIT

2025. AASTA SUVEKS VALMIB PÄRNU JA SAUGA VAHEL UUS NELJAREALINE MAANTEELÕIK

Via Baltica Saugat läbival kahel ja poolel kilomeetril käib vilgas ehitus

Share via
Copy link
Powered by Social Snap