UMBKEELSE KÕNE JA EESTIKEELSETE VIIDETE JUHATUSEL KEHA KERGENDAMA

Eestikeelsete kirjade ja võõrkeelse kõnega varustatud pääsla Pärnu bussijaama WC-edesse. Foto: Urmas Saard / Külauudised

„Käisin esimest korda Pärnu bussijaama WC-s. Mugavam kui sente otsida on kahtlematult viipekaardiga tasumine. Kohe ei saanud aru, kus sellega lehvitada. Kõrgemal olevat teksti hästi ei näinud lugeda. Abivalmis võõrkeelne hääl andis selgitust, aga ikkagi ei mõiganud. Kohapealse töötaja abiga sain teada, et kaart tuleb pilusse lükata,” teatati toimetusele.

„Rumala inimese üksikjuhtum,” tunnistati ilma pahast häält tõstmata. „Siiski häirib järjest enam, et riigikeele kasutamise võimalus muutub päev-päevalt ahtamaks, millest oli mõni aeg tagasi põhjalikumalt juttu ka Külauudiste usutluses Keeleispektsiooni peadirektori Ilmar Tomuskiga. Mõistan, et ka ingliskeelne jutt on parem kui üldse ei räägita, aga kas siis masinale ei saaks mõne sõna eesti keelt ära õpetada, kui ta juba nii tark on inimesi WC-esse laskmas?”

Murega toimetuse poole pöördumine sai edastatud MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskuse juhatajale Andrus Kärpukile, kes tänab ettepaneku tegijat.

Kärpuk selgitab, et bussijaama WC sissepääsul kasutatav uus makselahendus on samm edasi varasemast, mis lubas maksta ainult täpse summa müntides. Uus makselahendus võimaldab maksta nii pangakaardiga kui ka müntidega, kusjuures annab seade ka raha tagasi. „Selle makselahenduse on valmistanud Leedu ettevõte, millega koostöö ei ole olnud väga lihtne ega operatiivne. Tegemist on nende poolt pakutava universaalse rahvusvahelise lahendusega, millest tulenevad ka inglise keelsed hääljuhised.”

Juhataja lubab arvestada ettepanekuga, kuid ei julge öelda, et eestikeelsetele hääljuhistele üleminek lähiajal võimalikuks saab. „Samas ei tahaks me hääljuhiseid seniks ka välja lülitada, sest bussijaamas käib päris palju välismaalasi. Eestikeelse trükitud juhise kasutamine on selles olukorras meie arvates esialgu mõistlik kompromiss.”

Urmas Saard

Share via
Copy link
Powered by Social Snap