Maineka arhitektuuriajakirja Maja käesoleva aasta talvises numbris (2021 / 103) kirjutab linnaplaneerija ja Tallinna tehnikaülikooli FinEst Twins targa linna tippkeskuse teadur Kristi Grišakov muuhulgas ka liikuvuslahendustest Eesti omavalitsustes, milles paistavad ambitsioonikate liikuvustegevuste osas silma Tartu ja Pärnu.
Artiklis „Kasutaja vajadustest lähtuv nutiliikuvus” kirjutab Grišakov, et Pärnu on kõigest nelja aasta jooksul viinud ühistranspordi uuele tasemele, võtnud kasutusele uued rohegaasi kasutavad bussid, digitaalse piletisüsteemi ja reaalaja ühistranspordiinfo. „Pärnu näite muudab eriliseks spetsiaalne fookus ühistranspordipeatustele kui reisi algus- ja lõpp-punktile ning kogu ühistranspordisüsteemi visiitkaardile. Rajati uus busside keskterminal ning selle väiksemad seitse venda (vaata fotolt) kohalikesse keskustesse.” Ootekojad pakuvad maakonnaliinidel uut taset: on soojad, varustatud invatualettide ja jalgrattaparklatega. „Mitmed ootekojad on juba saanud kogukondlikke lisafunktsioone külagalerii või kohaliku raamatukogu harupunktina.” Autori hinnangul on nende omavalitsuste puhul oluline kiire tegutsemine. Kui omavalitsusel on visioon paigas ja tüviuuendused läbi viidud, siis on märksa lihtsam hallata ja strateegiliselt ära kasutada erasektori liikuvusteenuste pakkujaid, kes alles sisenevad turule.
Urmas Saard
Samal teemal:
TORI BUSSIJAAMA NÄITUSELT ERIK JOHANSSONI ÄÄRETAGUSTE PAIKADENI
TORI ALEVIKU RAHVAS SAI ENDA KASUTUSSE MOODSA MINIBUSSIJAAMA
Audru kooli juurde ehitatakse uus bussiootepaviljon
Andranik Kechek avas Pärnu bussijaama ajaloolise klaverimaratoniga