KUIDAS OMA AUTOT KEVADEKS ETTE VALMISTADA

Foto: carVertical

Kevade saabudes on oluline kontrollida, kas sõiduk on pärast mitu kuud kestnud karme ilmastikuolusid veel heas seisukorras ning sõitmiseks kõlblik. Selle ülesande lihtsustamiseks panid carVerticali autoeksperdid kirja mõned näpunäited, mis aitavad autot kevadeks ette valmistada ja hoida seda tippvormis.

Autoeksperdid käsitlevad siin selliseid teemasid nagu auto korralik puhastamine, võitlus rooste vastu, klaasipuhasti labade vahetamine ja rehvide kontrollimine. Kuna päevad hakkavad juba soojemaks muutuma, võib see kontrollnimekiri olla lugejatele kasulik.

Puhastage põhjalikult auto väline osa

Teesool, mustus ja pori põhjustavad korrosiooni, mis võib mõjutada sõiduki piduriklotse, vedrustust, rattakoopaid, väljalaskesüsteemi ning muid osi. Kuigi autot on soovitatav regulaarselt pesta, ootavad paljud juhid, kuni talv on möödas, mis loob korrosiooniks ideaalsed tingimused.

Selleks, et sõiduk uuesti läikima lüüa, puhastage seda puutevabas autopesulas või kasutage mustuse ja pori eemaldamiseks mikrokiust käsna. Oluline on ka auto alumise osa puhastamine, sest just seal tekitab korrosioon nähtamatuid kahjustusi. Kuna autoalust võib olla raske ise puhastada, tuleb ehk selleks leida nendele teenustele spetsialiseerunud autopesula või panna sõiduk tõstukile.

Võidelge rooste vastu

Kui autol on roostet, tuleks sellega viivitamatult tegeleda, sest see kipub levima ja võib sõidukit veelgi rohkem kahjustada, kui selle eest ei hoolitseta. Seetõttu on kõige parem usaldada oma sõiduk professionaalse autoremonditehniku kätte.

Korrosioonikahjustusi saab küll ka ise parandada, kuid see on pikk protsess, mis nõuab selleks spetsiaalseid tööriistu ja täpsust. Kõigepealt kooritakse ja eemaldatakse kahjustatud värv. Seejärel puhastatakse pind lakibensiini abil ning kantakse pintsliga peale roostemuundurit. Pärast seda kantakse peale kere täitematerjal ja hiljem kruntvärv. Kui see on kuivanud, lihvitakse ala märja liivapaberiga, puhastatakse pind ja värvitakse kahjustatud osad üle.

Auto puhastamine vähemalt iga kahe nädala tagant ja selle hoidmine soojendusega garaažis vähendab rooste tekkimise võimalust. Lisaks võib kasutada ka aluslakki, mis loob kaitsekihi korrosiooni vastu.

Puhastage oma autot seestpoolt

Kui juht istub talvel autosse märja mantli ja lumiste saabastega, koguneb sõiduki sisse niiskus. Aja jooksul põhjustab see hallitusseente kasvu. Ka autoistmed võivad selle all kannatada, sest kangas hakkab lagunema. Rääkimata ebameeldivatest lõhnadest auto sees, millest võib olla raske vabaneda, kui sõiduki salongi hooldust edasi lükata.

Kasutage tolmuimejat, et eemaldada kogu liiv ja mustus auto salongist. Pöörake erilist tähelepanu oma istmetele ja ärge unustage tolmuimejaga ka istmepatjade ning seljatoe vahelisi vahesid puhastada. Paneele, rooli ja armatuurlauda saab puhastada spetsiaalse auto salongi puhastusvahendiga. Kasutage väikest harja, et eemaldada tolm nuppudelt, käepidemetelt ja pragudest. Kui teie autos on nahkistmed, võite kasutada ka spetsiaalset hooldusvahendit, mis kaitseb nahka pragunemise eest.

Vahetage välja klaasipuhasti labad ehk kojamehed

Kuigi klaasipuhasti labade kulumine aja jooksul on normaalne, võivad äärmuslikud temperatuurid seda protsessi kiirendada. Kummist labad võivad hakata pragunema ja lõhenema, põhjustades halba nähtavust ning triipude tekkimist klaasile.

Eksperdid soovitavad klaasipuhasti labasid vahetada iga kuue kuni tosina kuu järel. Enamiku autode puhul ei ole labade vahetamiseks vaja spetsiaalseid tööriistu ning selleks kulub vaid mõni minut.

Hinnanguliselt tuleks rehve vahetada iga kolme kuni viie aasta tagant.
Foto: Urmas Saard / Külauudised

Kontrollige oma rehve

Olenemata sellest, kas kasutate aastaringseid rehve või teil on erinevad komplektid nii suveks kui talveks, on oluline hinnata oma rehvide seisukorda. Kontrollige rehvide turviseid ja külgseinu ning vaadake, kas need on kulunud või kahjustatud.

Hinnanguliselt tuleks rehve vahetada iga kolme kuni viie aasta tagant. See oleneb aga teeoludest, sõiduharjumustest ja hooldusest. Rehvid ka vananevad, mis tähendab, et ei tohiks kasutada 10 aastat või veelgi vanemaid rehve, isegi kui neil on veel piisavalt turvist alles.