PÄRNU UUS SILD SAI NURGAKIVI

Fotogalerii ja videolink

Nurgakivi asetamine Pärnu jõge ületavale uuele Pärnu autosillale. Foto: Arbo Rae

Pärnu linnapea Romek Kosenkranius ja investeerimisettevõtte Infortar juhatuse esimees Ain Hanschmidt panid eile nurgakivi Eesti ühele suurimale taristuobjektile, Pärnu uuele sillale. Uudse ehitustehnoloogiaga kahe aasta pärast suveks valmiv Eesti pikima avaga sild läheb maksma 26,7 miljonit eurot, koos ühendusteedega ulatub investeering 40 miljoni euroni.

„Pärnu elanikud on aastaid unistanud uuest sillast ja veel aasta tagasi oletasid paljud, et see unistus ei täitu Pärnu jaoks kunagi. Ometigi sai tänavu kevadel Pärnu linnavalitsusel sõlmitud leping Infortar gruppi kuuluvate ettevõtete INF Infra OÜ ja AS EG Ehitus ning suvega on pilt mõlema kalda ehitustandril kardinaalselt muutunud,“ märkis Pärnu linnapea Romek Kosenkranius.

„Ilmselt ei kahtle enam mitte keegi, et Pärnu saab uue moodsaima kaarsilla. Kahtlusteks ei jäta ruumi linna hea koostöö ehitajatega ja ehitustegevuse tempo, uue silla sambad on juba vee peal näha ning täna sai paika ka sümboolne silla nurgakivi. Loomulikult eelnes silla ehituslepingule pikk ja keeruline eeltöö detailplaneeringust kuni ehitusprojektideni linnavalitsuse ning silla ehituseks vajaliku rahastuse leidmine Pärnu koalitsiooni poolt, kuhu kuuluvad VL Pärnu Ühendab, Reformierakond ja Isamaa,“ rääkis Kosenkranuis.

pärnakad saavad senisest lihtsamalt liikuda ja aega kokku hoida, ehitajad uusi tehnoloogilisi võtteid kasutada

Infortari juhatuse esimehe Ain Hanschmidti sõnul on uue silla mõju mitmeline – pärnakad saavad senisest lihtsamalt liikuda ja aega kokku hoida, ehitajad uusi tehnoloogilisi võtteid kasutada ja ehitustegevust arendada ning tervikuna saab piirkond ja majandus hoogu juurde.

„Pärnu linn näitab selle projektiga eeskuju, kuidas majanduslanguse tingimustes majandust elavdada – investeeringud taristusse tõstavad piirkonna atraktiivsust ja toovad mitmekordselt tagasi,“ märkis Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt.

Nurgakivi asetamine Pärnu jõge ületavale uuele Pärnu autosillale. Foto: Arbo Rae

Pärnu linnavalitsus ja Infortari gruppi kuuluvad inseneri- ja ehitusettevõtted INF Infra OÜ ja AS EG Ehitus sõlmisid projekteerimis- ja ehituslepingu käesoleva aasta mais, Pärnu silla ehitus algas juuni lõpus. Tänaseks on vaiatööd Pärnu jõel lõpusirgel ning alanud on sillasammaste ehitus, samuti toimub tehases pealisehituse konstruktsioonide tootmine, mille paigaldamist plaanitakse talvel. Keskmiselt töötab objektil sada inimest.

140 meetri suuruse sildeavaga sild

Pärnu uuest sillast saab Eesti pikima, 140 meetri suuruse sildeavaga sild. Praegu on Eesti pikima sildeavaga sillad Rannu-Jõesuu ja Ihaste sild, mõlema silla pikim sildeava on 90 meetrit. Pärnu uue silla sildeava hakkab pooleteisekordselt ületama praeguseid pikima sildeavaga sildasid. Lisaks saab Pärnu uuest sillast ka Baltikumi ja Soome pikim võrkkaarsild.

Infortar tegutseb viies riigis, ettevõtte peamised tegevusvaldkonnad on energeetika, laevandus ja kinnisvara. Kokku kuulub Infortari kontserni 104 ettevõtet: 49 kontserni ettevõtet, 5 sidusettevõtet ja 50 sidusettevõtte tütarettevõtet. Infortar omab üle 41 protsendi suurust osalust AS-is Tallink Grupp, 100% osalust AS-is Eesti Gaas ning mitmekülgset ja kaasaegset kinnisvaraportfelli. Kontsern annab tööd 1333 inimesele. Infortar on andnud teada kavatsusest minna börsile.



Videoanimatsioon Pärnu kolmandast autosillast üle Pärnu jõe: InfraBIM OÜ

Kinnisvaraga on tihedalt seotud Infortarile kuuluvad ehitusettevõtted EG Ehitus, INF Ehitus ja INF Infra ning üks suuremaid ehitusmaavarade portfelli omav Eesti Maavarade Grupp. Infortarile kuuluvad ehitusettevõtted on rajanud mitmeid keerukaid infrastruktuuriobjekte, teiste seas Eestit ja Soomet ühendava Balticconnectori ning kolm biogaasijaama. Üldehituses on ettevõttel töös viis objekti, millest suurim on Rimi uus logistikakeskus Sauel ja büroohoone Tallinnas Liivalaia tänavas.

KU päevatoimetja

Samal teemal:

PÄRNUSSE EHITATAKSE EESTI PIKIMA SILDEAVAGA SILD