JÕULUANNETUSED LASTERIKASTELE PEREDELE

Ilona Palmsaar ja Aage Õunap.
Foto: Paula Johanna Adamson / OÜ Agenda Public Relations

Eesti Lasterikaste Perede Liidu hinnangul on igapäevase toimetulekuga hädas märkimisväärne osa liikmeskonnast, kuhu kuulub 3500 kolme ja enama lapsega perekonda.

Veelgi enam on neid perekondi, kus igapäevaste väljaminekutega tullakse toime, kuid lisakulutused nagu jõulukingid, peolauad on suureks väljakutseks. Siinkohal saavad lasterikkad pered abi heategevusest.

„Julgen ennustada, et kõrge inflatsiooni ja elukallinemise tõttu tuleb lasterikaste perede jõuluvana kingikott tagasihoidlikum kui varem ning pered võtavad kasutusele leidlikkuse ja eestlastele ammustest aegadest tuntud säästunipid. Jõululaua katmise peale mõtlevad pered juba pool aastat ette, hoidistavad ja varuvad. Kingikotti lipsavad aga isevalmistatud asjakesed, sest lapsed tunnevad ikka kingitustest rõõmu,“ rääkis Eesti Lasterikaste Perede Liidu juht Aage Õunap.

Aage Õunapi sõnul ei jää soovide täitmiseks enamasti lasterikastel peredel eelarves ruumi ja siinkohal on Eesti Lasterikaste Perede Liidu kaudu saadud abi nii riiklikest toetustest kui ka annetajatelt. „Ka sellel aastal saame suurperedele saata laiali Procter&Gamble esmatarbe toodete pakikesed. Pakikesed aitavad peredel igapäevaseid kulutusi katta ja jätta ruumi millegi meelepärase jaoks. Suurim kingitus suurtele peredele on aga alati koosveedetud aeg ja ühise laua taha jõuludeks kokku tulemine.“ rääkis Aage Õunap.

Üle Eesti saadeti laiali 500 Procter&Gamble suurperedele mõeldud pakki, nende seas läks saadetis Eesti Lasterikaste Perede Liidu liikmetele Viljandimaale, Kagu-Eestisse, Raplamaale, Harjumaale, Pärnumaale, Viljandimaale ja Ida-Virumaale.

Suurt päkapiku pakkimiskeskust meenutav komplekteerimine toimus Keilas, Lääne-Harju Lasterikkad ühingu ruumides, kus osales ka Raplamaa Lasterikaste esindaja Jaanika Rüütmaa, kelle sõnul on uued ruumid ja kolmeste perede vastvõtt ühingu arvu pea poole võrra suurendanud. Hetkel kuulub nende ühingusse umbkaudu 110 liikmespere. “Lasterikastel peredel kulub kõike mitu korda rohkem ja abi on alati teretulnud. Covidi periood ja praegune hinnatõus on oluliselt muutnud perede igapäeva harjumusi ja tegevusi. Kõik kulutused mõeldakse võrreldes varasemaga tõsisemalt läbi,” rääkis Rüütmaa.

Lisaks pakkidele annetas Procter&Gamble oma toodete müügist 10 000 eurot lasterikaste perede toetuseks Selverites toimunud kampaania raames. Procter&Gamble tuntumate brändide hulka kuuluvad näiteks Ariel, Lenor, Fairy, Always, Oral-B, Venus ja Gillette Fusion ja samadelt brändidelt tooted said ka abipakikestesse pandud.

Allikas: OÜ Agenda Public Relations