SEEKORDNE MUUSEUMIÖÖ KUTSUB UNISTAMA

Muuseumiöö 2022. aasta pealkiri “Öös on unistusi”.
Illustreeriv foto: Urmas Saard / Külauudised

Eesti Muuseumiühingu teatel tähistatakse laupäeval, 21. mail 13. korda üleriigilist muuseumiööd, mis kannab pealkirja “Öös on unistusi”. Pärast aastast pausi avavad muuseumid, mäluasutused ja külastuspaigad üle Eesti publikule taas oma uksed kell 18-23.

Muuseumiöö teema “Öös on unistusi” kutsub mõtisklema küsimuste üle, millest unistavad kogukonnad ja inimesed muuseumi ümber ning milline võiks olla unistuste muuseum. Muuseumiöö peakoordinaator MTÜ Eesti Muuseumiühing soovib muuseumiööga pöörata tähelepanu ühiskondlikult olulistele teemadele, millega muuseumid igapäevaselt tegelevad ja mille kaudu ühiskonda ning keskkonda panustavad.

Muuseumiöö soovib tähelepanu juhtida viljevaldkonna jätkusuutlikkusele. Muuseumiöö identiteedi osa on küll olnud tasuta sissepääs, kuid tänavu maksab muuseumiööl pilet igas muuseumis ühe euro külastaja kohta. Pilet on selleks, et öö eriprogramme, ekskursioone, kontserte, etendusi ja töötubasid korraldavatele muuseumidele pisut rohkem tuge pakkuda. Siiski on ka sel aastal mõned muuseumid avanud oma uksed tasuta.

Muuseumiöö elevust soovitakse jagada ka nendega, kes üritusest osa võtta ei saa. Seoses tänavuse teemaga “Öös on unistusi” otsustati teha koostööd SA Heategevusfondiga Minu Unistuste Päev. „Kutsume kõiki muuseumiöö osalejaid tegema võimaluse korral annetuse, mis aitab ellu viia mõne rasket või kroonilist haigust põdeva lapse unistust. Üheskoos head tehes laseme muuseumiöö meeleolul jõuda ka nende lasteni.”

Heategevusfond Minu Unistuste Päev viib ellu raskelt ja krooniliselt haigete laste unistusi, et toetada lapse ja pere vaimset tervist, mis on oluline osa raviprotsessi tervikust. Fond korraldab aastas ca 70 üritust, millest pool on personaalsed unistuste päevad ja teine pool erinevad grupiüritused. Möödunud suvel täitus fondil 10. tegevusaasta.

Muuseumiööl osalejate programme saab jälgida siit

KU päevatoimetja

Share via
Copy link
Powered by Social Snap