
Sindi-Lodja uue silla ehitus 24. septembril 2025. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Päevatoimetaja
Alates eelmise aasta veebruarist hakkasid uue Sindi-Lodja silla ehituses osalevad osapooled tegema postitusi selleks puhuks loodud lehel Facebooki keskkonnas.
Lehitsedes lehte „Sindi-Lodja sild” saab meenutada, et mullu 14. veebruaril lükati ametlikult käima Eesti esimene allianss projekt Sindi-Lodja silla ehitamiseks. Kokku tulid kõik osapooled, kelle panus on Sindi-Lodja silla ehitamiseks oluline.

Lühidalt kokkuvõetult saab teada, et alliansshanke põhiliseks erisuseks võrreldes traditsiooniliste ehitushangetega on lepingu täitmiseks vajalike osapoolte varasem valimine, kaasamine, ühine leping, projektiorganisatsioon, otsuste langetamine, äriloogika ning riskide ja kasude jagamine tellijaga. Tegemist on uudse ja põhjaliku hanke meetodiga, kus kõigis etappides tehakse igapäevaselt ühiselt tööd projekti parima realiseerimise nimel.
Sindi-Lodja uue silla ehitus 24. septembril 2025. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Eilse postitusega teavitati ehituses uue tähtsa etapini jõudmisest: 23. septembril alustati Sindi-Lodja silla vaiade rajamisega. Kokku läheb maapinna sügavusesse 24 vaia läbimõõduga 1,2 meetrit. Selleks on platsil töös Bauer BG24H puuragregaat, mille 100-tonnine kaal ja 20 meetri kõrgune mast annavad tunnistust tööde mastaabist.
„Sellised verstapostid saavad võimalikuks ainult tänu professionaalsele ja pühendunud meeskonnale. Allianss mudelis on iga samm ühine saavutus – projekteerijad, ehitajad, tellija ja partnerid töötavad ühtse tiimina. Koostöö on meie suurim tugevus.” Transpordiamet INF Infra Roadplan OÜ Stricto Project OÜ

Sindi-Lodja uue silla ehitus 24. septembril 2025. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Veidi varem, 3. septembril tehtud postituses oli osapooltel hea meel teatada, et Sindi–Lodja silla esimese etapi tööd käivad täies hoos: valminud on soojakulinnak ja laoplatsid; Paikusepoolse sulundiperimeetri ehitamine on lõppjärgus; valmimas on ajutised töötasapinnad vaiatööde tarbeks; peatselt alustatakse Pärnu poolsete sulundseinte rajamisega.
Lisaks tänapäevasele ehitusele pakub projekt ka põnevat pilku minevikku: arheoloogiliste väljakaevamiste käigus on avastatud leide ajast 7000 aastat e.K.r, sealhulgas tulekivisid, loomasääreluu ja luust valmistatud nooleots.
11. septembril toimus Pärnus Sindi-Lodja alliansi teostusetapi kick-off seminar. Sündmus tõi kokku kõiki neid, kes olid panustanud projekteerimise perioodil ja need, kelle panus lisandub alles ehitamise käigus.
„Seminari päevakava oli põnev, sisaldades projekteerijate lahenduse tutvustust ja põhjendusi ning ehitaja plaanide esitlemist tööde läbiviimiseks. Ettekande tegi ka arheoloog Aivar Kriiska, selgitades arheoloogiliste uuringute käigus välja tulnud objektide olulisust, mis annavad uuele sillale ka ajaloolise tähenduse. Lisaks tutvustati drone in a box lahendust geodeetilise töö automatiseerimiseks,” on postitusest lugeda. Tolle seminari lõpetas ühine objektikülastus, kus osalejad said tutvuda vundamentide vaiatööde ettevalmistustega ning jälgida arheoloogide tegemisi.

Sindi-Lodja uue silla ehitus 24. septembril 2025. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Lehe alajaotuses ’mainimised’ leiab viiteid teemaga seotud artiklitele ajakirjanduses. Näiteks leiab praegu viite koduloolase Marko Šorini artiklile Pärnu Postimehes, milles räägitakse Sindi-Lodja silla ajaloost.
Samal teemal:
UUE SINDI-LODJA SILLA EHITUSTÖÖDEGA ON ALGUST TEHTUD
UUE SINDI-LODJA SILLA EHITAMISEKS ALUSTATI KÕIGEPEALT RAIEGA
