22.-24. aprillil toimusid Vaasas Soome meistrivõistlused juhtrajasõidus. Eestist osalesid sel korral Kaiar Tammeleht Sauelt, Pärnumaalt Andy Aron Sindist ja Karmen Mets Jõõprest. Eesti võistlejate lõpptulemused: Andy 9. koht, Kaiar 16. koht ja Karmen 18. koht.
Johannes Mets, MTÜ Sindi Mudelisport ja Sindi ANK tehnikaringi juhendaja, tegi eestlaste võistlemisest üksikasjalikuma ülevaate. Sindi rajal harjutajate osalemine osutus võimalikuks tänu Sindi linnavalitsuse toetusele.
Kavas oli viis klassi: ES-32 (väike eurosprt); F1-32 (vormel); EM-24- noored kuni 13 aastased ja EL-24 – juuniorid kuni 19 aastased ja lõpuks kuninglik ES-24 ehk suur eurosport. Meil EM-24 ja EL-24 klasse ei sõideta ja meile tavapärasest erineb mudel sellepoolest, et PR-24 raamile on paigaldatud Openi kere.
ES-32 klassi eelsõitudest kvalifitseerusid meie omadest finaali Andy Aron ja Karmen Mets. Kahjuks jäi finaali uks Kaiar Tammelehe ees kinni. Karmen ja Kaiar lõpetasid küll ühel ja samal ringil, kuid Karmen kaheksandana edestas Kaiarit sektoritega. Finaalis sujus Andy´l sõit kenasti ja kokkuvõttes 4. koht. Tubli! Karmen seevastu ei suutnud hästi kohaneda uue rajaga ja kokkuvõttes 8. koht. Sellel rajal oli üks eriti väikese raadiusega kurv, mille läbimist lillal ja mustal rajal Karmen selgeks ei saanudki. Soome meistritiitli võitis Olli Kamtamaa Matti Fyhr´i ja Arttu Korolaineni ees. Lisaks anti sel võistlusel välja ka nn konkursi auhind ehk siis parima teostusega (väljanägemisega) mudeli auhind. Hinnati kere väljalõikamise, teipimise ja värvimise kvaliteeti ning värvilahendust. Selles klassis sai selle auhinna Andy.
[pullquote]Kuigi auhinnad anti välja võistlejatele, siis tõele au andes on see ikkagi personaalsete mehaanikute teene ja tänusõnad kuuluvad siinjuures Marko Metsale ja Roland Aronile.[/pullquote]F1-32 klassis oli 10 võistlejat ja arvutiprogramm on selline, et võimaldab ühes sõidus võistelda maksimum 10 võistlejal. Aja kokkuhoiu mõttes nii ka tehti. Kvalifikatsionisõitudes saavutas Kaiar 5. koha, Andy 7. koha ja Karmen 9. koha. Lõpuprotokollis oli Kaiar samal 5. kohal, Karmen parandas oma positsiooni ühe koha võrra. Matti ja Olli vahetasid kohad võrreldes eelmise klassiga, kuid vägitükiga sai hakkama Andy, kes platseerus 3. kohale! Super! Selles klassis anti konkursi auhind Karmenile. Kuigi auhinnad anti välja võistlejatele, siis tõele au andes on see ikkagi personaalsete mehaanikute teene ja tänusõnad kuuluvad siinjuures Marko Metsale ja Roland Aronile.
Kuna EM-24 ja EL-24 mudelid olid identsed, siis võistlesid need klassid koos. EM klassi arvestuses võistlesid Soome tulevikulootused, kuni 13 aastased noored. Kõik võistlejad käisid rajal kahes ringis, millest parem läks arvesse. Esimeses sõidus tuli Karmeni mudelil poole sõidu peal lahti mootori juhe ja selle parandamine võttis hinnanguliselt aega 10-11 ringi. Andy´l äpardusi ei olnud ning peale esimest ringi oli Karmen 3. kohal ja Andy 4. kohal. Teises ringis Karmen oma tulemust küll parandas, kuid ka soomlased ei olnud papist poisid ja nii jäigi Karmenile lõpuprotokolli 3. koht. Andy´l seevastu lagunes mudel teises sõidus, aga kuna keegi tagantpoolt ei suutnud Andy esimese ringi tulemust üle sõita, Siis jäi Andy´le lõpuprotokolli 4. koht. EL-24 klassi võitis Santeri Savikko Arttu Korolaineni ja Karmeni ees. Konkursi auhinna selles klassis võitis jällegi Andy.
Ja lõpuks ES-24 klass. See oli ka kõige osavõturohkem – 24 võistlejat. Kvalifikatsioonitulemuste põhjal oli Karmen 13. positsioonil, Kaiar 16. positsioonil ja Andy 21. positsioonil. Tegelikult ei tähenda see veel midagi, sest selle järgi jagatakse võistlejad gruppidesse. Eelsõitudest pääsesid meie omadest poolfinaali Andy ja Kaiar. Karmen oli veel kaks sõitu enne lõppu poolfinaali konkurentsis, kuid lõpetas jällegi lillal ja mustal rajal ja andis seal tublisti järgi. Poolfinaalist jäi puudu 2 ringi! Poolfinaalis tabas sama saatus Andy´t, finaaliuks jäi 1,5 ringi kaugusele. Ka Kaiaril ei laabunud poolfinaal. Finaalis võttis Matti Fyhr oma, jättes selja taha Olli Kantamaa ja Marko Pirineni. Konkursi auhinna sai selles klassis Kaiar.