
Via Baltica neljarealiseks ehitamine. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Päevatoimetaja
Täna sõlmisid Transpordiamet ja AS TERF Nord lepingu, mille kohaselt ehitatakse Tallinna–Pärnu–Ikla maantee km 108,5–115,8 Are möödasõit 2+2 sõidurajaga maanteeks.
„Kuigi varasemad hanked selle objekti elluviimiseks ei ole erinevatel põhjustel soovitud tulemust andnud, on meil hea meel tõdeda, et oleme lõpuks jõudnud nii kaugele, et ehitusleping on sõlmitud ja pikalt planeeritud Are möödasõidu 2+2 ehitustööd saavad peagi alata,“ ütles Transpordiameti teehoiuteenistuse lääne osakonna juhataja Hannes Vaidla. „Tegemist on olulise investeeringuga, mille tulemusel muutub liiklemine suure raskeliikluse osakaaluga riigimaanteel kõikide teekasutajate jaoks turvalisemaks ja mugavamaks.“
„Ka meil on hea meel, et käesolev leping on jõudnud allkirjastamise faasi,“ tõdes AS TREF Nord juhatuse liige Jaanus Taro. „Are möödasõidu 2+2 teelõigu näol on tegemist ühe suurima investeeringuga Eesti teedevõrgu arendamisse. Esimeste töödena on kavandatud projekteerimistööd. Ehitustöödega on plaanis alustada 2026. aasta esimeses pooles, vastavalt ilmastikuoludele. Tööde valmimiseks on ette nähtud 30 kuud. AS TREF Nord kogenud meeskond teeb kõik endast oleneva, et tagada objekti kvaliteetne ning tähtaegne valmimine.“
Are möödasõidu seitsme kilomeetrine teelõik asub suures osas uuel trassil ning ulatub Kangru ja Parisselja külade piirilt kuni Vana-Tallinna maantee ristmikust mõnisada meetrit Pärnu poole.
Projekti raames rajatakse teelõigule üks kergliiklustunnel, üks liiklussõlm, kaks tee ristet ja kaks põhitee ja üks kõrvaltee sild.
Tööde kogumaksumus on 36,46 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Ehitustöid kaasrahastab 85% ulatuses Euroopa Liit.
