1. aprillist võttis Eesti Rahvakultuuri Keskus kasutusele uue kodulehe, mis on uuenenud nii disaini, ülesehituse, funktsionaalsuse, värvigamma ja sisu poolest. Uuenenud on veel asutuse sümboolika – alates logost ning lõpetades muude visuaalse identiteedi kujunduslike elementidega.
Eesti Rahvakultuuri Keskuse kommunikatsiooni ja personalijuht Kaja Mõts märkis, et keskuse uus logo põhineb rahvapärimuslikul ornamendil – ilmarattal. Selle kodarad sümboliseerivad kaheksat ilmakaart ning nende keskpunkt rahvapärandi üksikute osade kohtumist.
“Nii kohtuvad Eesti Rahvakultuuri Keskuses ka meie pärandi erinevad osad — kunst, käsitöö, rahvatants, muusika,” toonitas sümboolikat kommenteerides Eesti Rahvakultuurikeskuse Jõgevamaa rahvakultuurispetsialist Pille Tutt.
Mõts rõhutas, et logo stiliseering on omakorda tikandil põhinev ja see väljendab ehedust, isetegemist, erilisust ning teatavat korrapäratust ja olulisi väärtuseid, mis rahvakultuuri loovad ja edasi kannavad. “Võrreldes eelmise kodulehega on uuel lehel enam tähelepanu pööratud lihtsusele ja info leitavusele. Lisandunud on ka vaegnägijate vaade.”
Eesti Rahvakultuurikeskuse direktor Kalle Vister ütles, et uue kodulehe külastajad saavad üllatava energialaengu kui tutvuvad rahvakultuuri valdkondade, peremärkide ja nende kasutamisvõimalustega. Vister osundas, et koos kodulehe ja sümboolika uuenemisega muutus ka keskuse nimi. Alates 6. aprillist kannab asutus Eesti Rahvakultuuri Keskuse nime.
Uue kodulehe ja visuaalse identiteedi valmistas Ad Angels OÜ ning kodulehe jaoks vajaliku uuringu viis läbi Miltton JLP OÜ.
Eesti Rahvakultuuri Keskus on Kultuuriministeeriumi allasutus, mis möödunud aastal kolis Viljandisse.
Jaan Lukas