Esimesel nädalal panustasid annetajad üle 270 tuhande euro, mis on kogutud algatuse partneri Sihtasutus Kuressaare Haigla Toetusfondi juurde eraldi loodud kontole EE824204278618211200, märksõna „pai“.
Ligi kakssada viiskümmend eraisikut ja ettevõtet algatasid tervishoiusüsteemis töötavate õdede ja hooldustöötajate toetuseks „pai“ kampaania. Laekunud annetused konverteeritakse vautšeri tüüpi „pai kaartideks“, need kingitakse õdedele ja hooldustöötajatele ning alates 1. juunist saab nende kaartidega tarbida teenuseid Eesti siseturismis, meelelahutuses ja kultuurisektoris.
Eestis on ligi 17 tuhat õde ja hooldustöötajat, kelleni „pai“ kampaania algatajaid loodavad jõuda.
„Pai“ ühe eestvedaja Katri Linki sõnul valis heategevuslik algatus oma koostööpartneriks Eesti Õdede Liidu, mis on selle valdkonna suurim kutseühing. „Meil on koostöö alguse üle väga hea meel, sest iseseisvalt nende inimesteni jõudmine käiks meile üle jõu. Ent organiseerunud kutseühingu jaoks on oma liikmete ja laiemalt kogu sektori eest seismine igapäevane professionaalne töö,“ ütles Link.
Kõigi annetajate nimed ja annetuste jooksev kogusumma avalikustatakse kord päevas Eesti Õdede Liidu kodulehel aadressil www.ena.ee/pai ja Kuressaare Haigla Toetusfondi lehel www.kht.ee ja mõlema institutsiooni sotsiaalmeediakanalites. „Pai” annetusi saab teha kuni 1. juunini 2021. „Pai kaartide” jagamine toimub mais ja juunis ning nende kasutamise periood on 1. juunist kuni 31. detsembrini 2021. aastal.
Eesti Õdede Liidu asepresidendi Gerli Liiveti sõnul on nad tänulikud kõigile kodanikele ja ettevõtetele, kes on „pai” kampaaniasse panustamas nii vabatahtlikuna kui ka rahaliste annetustega. „Aitäh, et märkate õdesid ja hooldustöötajaid! Loodame, et ”pai” kampaania algatus jõuab võimalikult suure hulga õdede ja hooldustöötajateni. Riigilt ja tööandjatelt ootame siiski selgeid sõnumeid ja konkreetseid lahendusi, et tervishoiusüsteemis pingeid leevendada ning patsiendi kõrval tegutsejaid päriselt väärtustada,“ ütles Liivet.
„Pai kaardi“ rahaline väärtus sõltub annetuste kogulaekumisest
„Täna planeerime, et ühe „pai kaardi“ rahaliseks väärtuseks saab olema 50 kuni 100 eurot. Lõplik number, mis kaardile kirjutatakse, sõltub sellest, millises mahus meil annetusi õnnestub koguda. Loodame, et saame annetuste abil pai teha võimalikult paljudele õdedele ja hooldustöötajatele,“ ütles Link.
Katri Link lisas, et oluline „pai“ algatuse juures on ka see, et lisaks õdede ja hooldustöötajate tunnustamisele, aitab „pai“ täiendavalt kriisis kõige valusama löögi saanud sektoreid Eestis – turismi ja kultuuri valdkondi.
Algatus loob kontaktivõrgustikku siseturismi, meelelahutuse ja kultuurisektoriga
Järgmise sammuna, maikuu algusest, kui piirangute lõppemise ja teenuste taastumise osas loodetavasti suurem selgus, ootavad „pai” algatajad informatsiooni ettevõtetelt, kes soovivad omalt poolt õdedele ja hooldustöötajatele soodustusi või teenuseid pakkuda ja sel viisil ettevõtmises osaleda. Sel moel osalemiseks tuleks pakutava soodustuse või teenuse info lisada ettevõtte kodulehele ja saata aadressile teemepai@gmail.com pakkumise info ja link ja vastu saab ettevõte õiguse kasutada „pai” algatuse logo.
„Pai kaardiga” kasutatavate teenuste osas võib samuti julgelt kirjutada aadressile teemepai@gmail.com ning ka kaardiga kasutatavate teenuste kokkulepped sõlmitakse maikuu jooksul. Oma teenuste pakkumist on tänaseks juba kaalumas ja ette valmistamas mitmed Eesti turismiettevõtted, meelelahutusasutused ja kultuuriasutused, kuid nende kokkulepeteni on kavas jõuda siiski pärast seda, kui annetuste suurusjärk on selge.
KU päevatoimetaja