Pärnu Kammerkoori lauljad rahvusvahelisel muusikapäeval ehitusjärgus Pärnu autosilla juures.
Foto: Urmas Saard / Külauudised
Urmas Saard, reporter
Eilsel rahvusvahelisel muusikapäeval kogunes Pärnu jõe paremkaldale Pärnu uue silla ehitustandri lähedusse sadakond või rohkem pärnakat, neist 40 Pärnu kammerkoori lauljat, keda juhatab alati rõõmsameelne Elo Kesküla.
Lauljad tulid kohale pool tundi enne väljakuulutatud minikontserti algust, et aegsasti hääled lahti laulda ja osaleda samal päeval toimuval koorihajutusel mõneti teistsuguses olustikus. Enamik kandis kollaseid veste ja paljud ohutust tagavaid ehitaja kiivreid. Siiski hindasid sillaehitajad lauljate ja kuulajate turvariski sedavõrd kõrgeks, et päris ehitusplatsile kedagi ei lubatud ja nii lepiti ka ehitustarast väljapool seismisega.
Pärnakatele esinemisega tervitati küll esmajoones rahvusvahelist muusikapäeva, mida üemaailmselt tähistatatakse juba aastast 1975. Eestis alustati mõnevõrra hiljem ja tähistatakse laiemalt alates 2013. aastast Eesti Muusikanõukogu eestvedamisel. Kuid 2001. aasta sügisel loodud Pärnu kammerkoor osundas olulisele päevale tänavu erilisel viisil ja tõi oma kuulajad väga tähtsale ja ammu oodatud objektile. Aga lisaks muusikapäevale peeti meeles, et samal päeval on ka rahvusvaheline eakate päev, mis andis põhjust tervitada ka kohale tulnud vanemaealisi. Samuti tervitati kohalikku omavalitsust ja selle asutuse töötajaid, keda leidub kooriliikmetegi hulgas. Oli ju 1. oktoober ka omavalitsuspäev. Ja siis meenus mitmele, et on ka rahvusvaheline kohvipäev. Nii võinuks repertuaaris kõlada isegi neli laulu…
Elo Kesküla juhatab Pärnu Kammerkoori rahvusvahelisel muusikapäeval ehitusjärgus Pärnu autosilla juures. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Aga piirduti siiski kolme kauni lauluga. Hakatuseks kõlas „Kaunimad laulud”, Peeter Ruubel / Friedrich August Saebelmann. Võimsalt kaikus tulevase silla taustal „Kaunimad laulud pühendan sull’, vanematest armastatud kallis kodumaa!” Selle laulu saatel tahtnuks kogu seltskond juba eile üle uue silla marssida. Järgmisena kuulis publik vähem teada laulu, mille loonud pulmamarsiks Norra helilooja Jan Magne Forde, Bruremarsj. Kontsert lõpetati lauluga „Laula, kuni elad”, mis võetud Pärnumaalt Tõstamaalt pärit samanimelisest rahvalaulust ja mille Kadri Voorandi on kenasti tänapäevasesse helikeelde seadnud. Viimase laulu laulmise ajal pöördus dirigent kuulajate poole, andes selgelt arusaadavalt mõista, et kõik võivad hoogsalt kaasa laulda ja kohapeal marsisammu harjutada.
Samal teemal: