RAEKÜLA KOGUKONNA SELTSKONNAGA REISITI VAHELDUMISI MÖÖDA PIIRIJOONT NII EESTI KUI LÄTI POOLEL

Fotogalerii

Valga-Valka piiril. Foto: reisil osalenu / Raeküla Vanakooli keskus

Ave Teeääre, Raeküla Vanakooli noorsootöötaja

Liisbet Marii Lankots , “Unistuste aia” projekti juht

18. juunil toimus Raeküla kogukonna vägev õppereis, mille käigus Eesti-Läti piiri mitmel korral ületasime. Vurasime nagu naksitrallid väikse bussiga Lõuna-Eesti ja Põhja-Läti suviselt hüplikel teedel. Ilm soosis sõitu – andis head sooja ning leebe tuulega ilma. Reisil oli meil inimesi koolieelikust vanaemadeni, nii paarkümmend naerusuud.

Külastasime kõigepealt Marani aiandit, kus nägime kuidas puid istutatakse, harvendatakse, kuidas mänd ja kuusk, sanglepp ja kask üksteisest erinevad, nii tujude kui mullasöögi soovi poolest. Järgmine aiatuur toimus Kilingi-Nõmmes, kus oli koduses aias näha mõnusaid kooslusi – ilusaid õitsemisi, söögitaimi, põõsaid ja õunapuid. Oma unistuste aia projektiks võtsime siit kaasa peamiselt selle, et meil on oma kogukonna aeda kindlasti tarvis mõnusat istumiskohta ja mõnd lustakat “aiapäkapikku”.

Mõnele lapsele oli see esimest korda elus metsmaasikaid kõrre otsa lükkida

Esimene pikniku paus toimus meil väga väekal kiiguplatsil Ruhja külje all. Sõime suppi ja suurepärast kooki, lapsed kiikusid ja mõnus oli jälgida, kuidas pikaks sirgunud niidutaimed leebes tuules lainetasid. Jalutustiir oli vahemaa mõttes küll lühike, aga hingeliselt ikka täitsa rännak – metsmaasikad, lillepärjad kellukate ja karikakardega – sulnis pööriaeg. Mõnele lapsele oli see esimest korda elus metsmaasikaid kõrre otsa lükkida.

Järgmiseks külastasime Ruhja jäätisevabrikut. Selles pika ajalooga tootmishoones võeti meid vastu äärmiselt maitseka esitlusega!

Edasi Valka kaudu Valga linna, kõigepealt muuseumi. Suur rõõm oli, et meid vastu võeti. Tavaliselt on muuseum teisipäeviti suletud. Aga meil oli suur soov näha rahvusvahelist näitust “Varjatud maailmade avardumine”. Ja kuidagi väga hea oli näitust just ainult oma seltskonnaga uudistada – oli võimalik lubada lastel lustlikumalt end väljendada ja ise valjemalt tööde nimesid ja tehnikaid väiksematele ette lugeda ja seletada. Meie arvates äärmiselt mõjuvad teosed, oma täielikus aususes. Saime siis kuulda ka “Säde” maja ajaloost ning edasi suundusimegi jalutuskäigule Valga huvitavate lugudega paikades peatudes ja giidi lugusid kuulates. Keskväljakul sättisime nii, et lapsed hullasid mänguväljakul ja suuremad oma küsimuste ja aruteluga mõnusalt pinkidel. Edasi Valga-Valka piir ja jälle kiik. Jätsime giidiga hüvasti ning suundusime koduteele. Peatusime veel Helmes piknikuks: kes allikale, kes mitut portsu salatit sööma, kes kiikuma ja pead ära lööma (õnneks vaid väike tou).

Ruhja lähedal väepaigas Konu kalnsi mäel. Foto: reisil osalenu / Raeküla Vanakooli keskus

Igas paigas, mida külastasime, andsime üle ka kingituse, mille meie keskuse juhataja oli armsasti ettevalmistanud – meie “Roheliste radade” kalendrid, raamatud, keraamika ja Läti maiustused.

Koduteel oli meeleolu ülev ning tagasisideringis läks huilgamiseks ja plaksutamiseks! Keskuses tagasi, läksime veel kogukonnaaeda üle vaatama ja oma õpireisil avardunud pilguga kaema, et kuhu tuleb kiik, istumispaik ja aiapäkapik.

Suur äitäh osalejatele, korraldajatele ja toetajatele!