Premia jäätisevabrik alustab koostöös emafirmaga Food Union eksporti Hongkongi, Singapuri ja Taiwani ning saadab sel aastal Aasiasse üle 36 tonni Eestis toodetud jäätist.
Premia Tallinna Külmhoone AS juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul on praeguseks teele pandud 100 000 jäätist ehk ligi 7,2 tonni jagu külma maiust. Juuli alguses toodetakse ja saadetakse teele juba järgmine partii, 4 tonni jäätist. Selle aasta jooksul plaanib Premia Aasiasse saata kokku 36 tonni Eesti jäätist.
„Ekspordi käivitamine Aasiasse on olnud meie jaoks juba pikka aega kestnud protsess, kuna esimese saadetise teele panemisele ja tootmise alustamisele eelnes põhjalik tellijapoolne audit. See, et meie jäätised saavad olema Aasias esindatud premium toodetena, on tõeline tunnustus meie tootmise ja tooraine kvaliteedile,“ ütleb Aus.
Premia Tallinnas asuvas jäätisetehases toodetakse Hongkongi, Singapuri ja Taiwani ekspordiks kaht sorti jäätist – kookosetäidisega šokolaadiglasuuriga pulgajäätis ja meloni-arbuusi-ananassimaitseline vurr-jäätis, mis on Eestis müügil Väikese Tomi kaubamärgi all. Aasia jäätisesööjate jaoks pakendatakse need jäätised aga Lakto Diamondi brändi kandvatesse pakenditesse.
Jäätiseid hakatakse müüma Hongkongi ühes suurimas toidupoeketis Yata Supermarket, Singapuris saavad jäätised olema Cold Storage Supermarket lettidel ning taivanlased leiavad jäätised PX Mart poodidest. Jäätised komplekteeritakse kuue kaupa multipakkidesse, mille hind varieerub 6 eurost kuni 12 euroni.
„Aasia jäätiseturu vallutamise võtsime ette koos Food Unioni ja Riia jäätisetehasega. Kui meilt läheb Hongkongi, Singapuri ja Taiwani kaht sorti jäätist, siis Riiast 6-7 erinevat sorti ning kokku ligi 400 tonni jagu jäätist,“ selgitab Aus.
Kogu Premia Tallinna jäätisevabriku toodangust läheb Ausi sõnul ekspordiks ligi kolmandik. Lisaks kolmele Aasia riigile süüakse Eestis toodetud jäätist ka Leedus, Lätis, Soomes ja Taanis. „Kui kodumaine jäätiseturg kriisi ajal pisut vähenes ning kodus olles Eesti inimesed nii jäätisemaiad ei olnud, siis eksport on meil olnud jätkuvalt stabiilne. Lähiaastatel püüdleme selle poole, et veel mitmeski maailma riigis saaks Eestis toodetud jäätist süüa,“ vihjab Aus.
Premia Tallinna Külmhoone on Eesti jäätiseturu liider. 2019 aasta seisuga oli Premia turuosa Eesti jäätiseturul 40,0%. Premia tooteportfelli suurimad jäätisebrändid on Eriti Rammus, mis on oma 10,4% turuosaga ka kogu Eesti jäätiseturu populaarseim kaubamärk, ja Väike Tom, mille turuosa küündib 7,5%-ni. 2019. aastal turule tulnud Premia 40% vähema suhkruga mango-passionvilja koorejäätis tunnistati tänavuse Eesti Parima Toiduaine konkursi võidutooteks.
Premia Tallinna Külmhoone AS kuulub rahvusvahelisel kapitalil põhinevasse Food Union gruppi.
KU päevatoimetaja