Alates juuni teisest nädalast käib Sindi linna kergliiklusteede renoveerimine ja päris uute lõikude ehitamine, millega peaks oktoobri lõpuks valmis saama.
Tori vallavalitsuse tellitud tööde teostaja on Yit Infra Eesti AS ja omandijärelvalvet peab OÜ Tarindiprof.
„Kui rääkida ainult Sindi kergliiklusteedest, siis koosneb see mahukas projekt seitsmest erinevast etapist. Praegu on neist käsil kuus. Seitsmes etapp lükkub tulevikku, võibolla siis järgmisse aastasse,” rääkis Tori valla majandusosakonna juhataja Jüri Puust. Seitsmes etapp puudutab Sindi sillatee ristist Viira vahele suunduvat kergliiklusteed, mis on ka kõige kallim osa. Selle osa välja jätmise põhjuseks on projekti valmimine 2012. aastal ja kooskõlastuste aegumine. Nüüd tuleb teha uued kooskõlastused.
Viira poolne Pärnu jõe suunas kulgev kergliiklustee ületab enne silda maantee ja viiakse kokku teise teega, mis suundub Sindi keskuse poole. Päris uus kergliiklustee ehitatakse ka Paide maanteega paralleelselt kulgeva Pärna tänava otsast alates kuni ühineb järsu pöördega Pärnu maanteega. See tee saab päris uue valgustuse.
Jalgteed uuendatakse Kirikupargis ja mitmes lõigus Pärnu maanteel. Wöhrmanni puiesteel käib praegu kiviparketi paigaldamine.
„Kogu projekti maksumus on 1 176 000 eurot,” ütles Puust.
„Teine tegemine on pindamine. Pindamise ja uute teede töömaa ei tohiks kattuda. Materjali viies ei või seda osa ära rikkuda, mille eelmine mees valmis tegi. Pindamine juba käib. Alustasime Arest, järgneb Sauga, Tori ja Sindi. Võib tekkida olukord, kus me ei saa pindamise temperatuuri järgida. Siis võib juhtuda, et jätame pindamise viimase katte kevadeks. Aga alused teeme kindlasti valmis.” Tehnoloogia näeb ette, et killustikule läheb peale 10 cm freesasfalti. Seda pannakse niiske ilmaga. Kui on kuiv ilm, siis kastetakse. Ja siis läheb peale kahekordne pindamine tardkivimiga. Kalda teele läheb ka geotekstiil alla.
Urmas Saard
Samal teemal:
Pulli jaama ja Sindi vaheline kergliiklustee võiks valmida kõige varem sügisel 2017