Tabasin end ühel koosolekul mõttelt, et huvitav, kas teisel pool lauda istuv koostööpartner teeb oma sülearvutisse märkmeid või on oma mõtetega tegelikult Facebookis. See oli hetk kui ma mõistsin, kui palju annab juurde märkmikuga koosolekul käimine. Ehk siis paber tuleb tagasi ja mitte ainult imelike prillidega hipsterite juurde, kes kaugusesse vaadates joonistavad sketše oma uhiuude Moleskine märkmikusse, vaid see tagasitulemine hakkab peale kõrgemast ringkonnast. Juhatuse koosolekul kuulatakse rohkem seda, kes avalikult näitab, et tema mõtted on vaid hetketeemas.
Tegelikult on seda tendentsi ka paljud äriringkonnad tabanud. Alates loomulikult märkmike müügile keskendunud veebibutiikidest, aga veel huvitavam paberi tagasituleku koht on fotograafia. Vana Zenit on moeasi juba pikka aega. Sellele on nüüd lisandunud aina rohkem populaarsust koguv võimalus oma digifotosid välja printida raamatu või kalendri või… nimekiri on lõputu. Tegelikult ma aastaid tagasi vaatasin seda trendi ja mõtlesin, et tore nišitoode on. Seda lugu pani kirjutama aga teade, et uus turule tulev Zoombook pakub praegu kõigile uutele klientidele 1000 tasuta raamatut. Ei ole enam nišitoote mõõtu.
Ilmselgelt tuleb paber tagasi. Keskkonnateadliku inimese paneb see natuke mõtlema. Oleme ju harjunud juba e-kirjade lõpus oleva kirjutisega, et „ära mind välja trüki“. Teisest küljest jälle… paber kestab kauem ja kui ma järgmist tuhandet e-maili välja ei prindi, kas siis võib neid paberil emotsioone äkki lubada?