Põhjamaade Ministrite Nõukogu toob koos Eesti Keskkonnaministeeriumiga Eestisse ÜRO korraldatud säästvat veekasutust propageeriva üle-Euroopalise trükireklaamide võistluse “Drop by Drop” (“Piiskhaaval”) tööde põhjal valminud plakatinäituse.
20 finalisti võistlustöödest koostatud väljapanek “Drop by Drop” on kõigile huvilistele vaatamiseks üleval Tallinna Teletorni esimesel korrusel 21. juunist kuni 5. juulini. Seejärel saab näitust näha Pärnus Raehoovis 9.-19. juulini. Eestist liigub näitus edasi Islandile.
ÜRO kuulutas välja üle-Euroopalise trükireklaamide võistluse eesmärgiga leida reklaam(id), mis kannustaks inimesi säästlikult vett kasutama ning mõtlema tarbimisharjumuste üle. Kui inimesed ja tööstus ei muuda veetarbimise harjumusi, elab umbes 15 aasta pärast 50% maakera elanikkonnast veevaestes piirkondades. Juba praegu sureb 5000 inimest päevas puhta joogivee puudumise tõttu.
Konkursile laekus 3500 tööd (sealhulgas 19 Eestist) nii professionaalidelt kui ka asjaarmastajatelt 45 Euroopa riigist.
Taani kroonprints Fredrik andis võitjale, Daniele Gasparile Itaaliast üle Põhjamaade Ministrite Nõukogu 5000-eurose peapreemia rahvusvahelisel keskkonnapäeval, 5. juunil.
Näitus “Drop by Drop” on osa ÜRO säästva arengu juubelikonverentsi Rio+20 (20.-22. juuni 2012) teavituskampaaniast. Vesi on üks konverentsi seitsmest peateemast.
Konkursi veebileht: http://www.dropbydrop.eu/