
Pärnu Tammsaare Kool. Foto: Urmas Saard / Külauudised
Päevatoimetaja
Pärnu linnavolikogu ei lubanud Pärnu Tammsaare Koolis järgmisel õppeaastal 7.-9. klassides enam osasid õppeaineid vene keeles õpetada, tehes erandi üksnes hariduslike erivajadustega laste klassidele.
Pärnu Tammsaare Kool on Pärnu üldhariduskoolidest ainus, kus osades klassides veel osasid aineid vene keeles õpetatakse. Kool on aastaid olnud Eestis esirinnas eestikeelsele õppele üleminekul.
Sel õppeaastal läksid täielikule eestikeelsele õppele üle I ja II kooliaste (1.-6. klassid). Koolis õpib 116 õpilast, kelle õppekeeleks on vene keel, mis on 22,7% õpilaste üldarvust. Käesolevaks õppeaastaks on volikogu andnud loa korraldada õppetööd eesti ja vene keeles 6.-9.A vene õppekeelega klassides, 6.-9.U Ukrainast saabunud õpilaste klassides, 5.A lõimitud aine ja keeleõppe klassis ning 2.-3. ja 5.-9. hariduslike erivajadustega õpilaste klassides.
Kooli hoolekogu taotles luba järgmisel õppeaastal venekeelse õppe korraldamiseks 7.A ja 7.U klassides matemaatikas, loodusõpetuses, inimeseõpetuses ja ajaloos ning 8.–9.A ja 8.–9.U klassides matemaatikas, loodus- ja sotsiaalainetes ning venekeelse õppe korraldamiseks hariduslike erivajadustega õpilaste klassides, arvestades iga õpilase eripära ja koolivälise nõustamismeeskonna soovitusi.
Klassides kasutatakse õpetaja ja abiõpetaja koostöömudelit, mis toetab diferentseeritud õpet ning õpilaste individuaalset arengut
Volikogu leidis, et Pärnu Tammsaare Koolis on eestikeelsele õppele üleminek kulgenud kiiremas tempos, kui seda on kavandatud riigis ja õppetöö ümberkorraldamisel. Erinevate aktiivõppemeetodite ja keelemudelite rakendamisel on III kooliastme (7.-9. klasside) õpilased võimelised õppima õppeaineid eesti keeles suuremas mahus ning sooritama eesti keele teise keelena lõpueksami B2-tasemel. Samas nõustuti, et hariduslike erivajadustega õpilaste klassides võiks siiski kasutada vene keelt.
Abilinnapea Ene Tähe sõnul on Pärnu Tammsaare Koolis tagatud mitmekesised võimalused eestikeelseks õppeks. „Kool on valmis suurendama eestikeelse õppe mahtu ning rakendama tõhusaid ja toetavaid metoodikaid, mis võimaldavad õpilastel saavutada eesti keele oskuse vähemalt B2 tasemel. Klassides kasutatakse õpetaja ja abiõpetaja koostöömudelit, mis toetab diferentseeritud õpet ning õpilaste individuaalset arengut. See loob tugevad eeldused haridustee jätkamiseks nii gümnaasiumis kui kutsehariduses. Hariduslike erivajadustega laste klassides on vene keele kasutamine lubatud vastavalt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 21 lõikele 6 ning koolivälise nõustamismeeskonna soovitustele,“ rääkis Täht.
Samal teemal:
KITSASKOHTI JA EDUSAMME EESTIKEELSE ÕPPE TAASTAMISEL TALLINNAS
KODANIKULIIKUMISEL ON ETTEPANEKUID EESTIKEELSE ÜLDHARIDUSLIKU KOOLIVÕRGU TAASTAMISEL