LAUPÄEVAL AVATAKSE PÄRNUS UUS SILD 

Vaade Jaansoni rajalt uuele sillale. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Päevatoimetaja

Laupäeval, 21. juunil avatakse Pärnus pidulikult Rääma linnaosa kesklinnaga ühendav uus sild, mida pärnakad on oodanud üle 30 aasta.

Rääma linnaosa kesklinnaga ühendav uus sild. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Suve ja silla avamise pidustused, mis on ühendatud üldlaulu- ja tantsupeo “Iseoma” tule toomisega, algavad kell 14 silla kesklinna-poolsel jõeäärsel rohealal ja silla Rääma-poolses otsas. Kell 15 saabub laulu- ja tantsupeo tuli, kell 17 antakse üle suvepealinna tiitel. Järjest täieneva programmiga, mida on aidanud sisustada paljud kohalikud kultuuritegelased, on võimalik tutvuda Pärnu linna kultuuriürituste veebilehel ja Pärnu linna Facebooki lehel. Laupäeval saab üle silla minna ainult jala või jalgrattaga, autoliikluseks avatakse sild järgmise päeva hommikul kell kaheksa.

Linnapea Romek Kosenkraniuse sõnul on paljude pärnakate aastakümnete pikkune unistus lõpuks täide läinud ja uus Raba-Lai tänava kaunis sild valmis. „Sellest on saanud Pärnu maamärk ja ma olen väga rahul ehitajatega, kes võrdlemisi lühikese ajaga ainulaadse silla Pärnule  valmis ehitasid. Samuti olen väga tänulik kõigile neile inimestele, kelle pingutustega pärnakate unistus realiseerus,“ lausus linnapea.

vajadus rajada parkimismaja Ehitajate tee ja Raba tänava ristmiku piirkonda koos kergliikurite laenutusega

Silla valmimist korraldanud abilinnapea Meelis Kukk rääkis, et uue silla rajamisega ning ligi kolme kilomeetri pikkuse tänavate võrgu uuendamisega alates Ehitajate teest kuni Supeluse tänava kaudu Tammsaare puiesteeni on loodud uus kvaliteetne linnaruum, kus erinevatel liikujatel (mootorsõidukitel, kergliiklejatel ja jalakäijatel) on oma „koridorid“, pakkudes soodsaid tingimusi tervislikuks liikumiseks. „Sellest tuleneb ka vajadus rajada parkimismaja Ehitajate tee ja Raba tänava ristmiku piirkonda koos kergliikurite laenutusega, võimaldamaks soovijatel külastada autovabalt Pärnu kesklinna ja rannaala,“ ütles Kukk.

Rääma ja Raba tänavate ringristmik. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Infortari juhatuse esimehe Ain Hanschmidti sõnade kohaselt saab ainult investeerides meie heaolu kasvada. „Pärnu on näidanud sillaehitusel teistele omavalitsustele eeskuju, kuidas just rasketel aegadel tuleb infrastruktuuri investeerida ning kui laialdast positiivset mõju see piirkonnale ja laiemalt majandusele annab. Nüüd, kui sild on valmis, võiksime järgmisena keskenduda maanteele, mis meid Euroopaga ühendab,” märkis Hanschmidt.

Pargi tänava pikenduselt Raba tänavale viival sillal on kolm 3,25 meetri laiust sõidurada. Sõidurajad on muutuva suunaga: sillale pealesõit on ühe sõiduraja kaudu ja mahasõidud kahe sõidurajaga. Parempoolsed sõidurajad on ette nähtud sillalt mahasõidul parempöörete tegemiseks Laiale või Rääma tänavale. Sillale viivatel tänavatel on kehtestatud kiirusepiirang kuni 40 kilomeetrit tunnis.

Silla rajamisel on arvestatud liiklusvoogudega alates Jänesseljast. Pärast Via Baltica Jänesselja ja Ehitajate tee vahelise lõigu valmimist Tallinna maantee tähtsus linna siseneva trassikoridorina väheneb ning Tallinna poolt tulijatel on võimalik keerata Ehitajate teelt Raba tänavale. Sealt saavad autod sõita üle uue silla ning hargneda kesklinnas ja ranna suunas. Kesklinna silla, Akadeemia, Vee, Pika ja Lõuna tänava liikluskoormus väheneb.

Liikluse sujuvaks toimimiseks on silla mõlemale kaldale, Laiale ja Rääma tänavale ehitatud ringristmikud. Koos sillaga rekonstrueeriti Raba tänav ja Pargi tänav, praegu uuendatakse Kuninga kooli ees asuvat ringristmikku. Silla juurde on kavandatud 35 kohaline sõiduautode parkla, sealhulgas kaks invakohta.

Rääma linnaosa kesklinnaga ühendav uus sild. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Jalgratturid ja jalakäijad saavad sillale mööda kergliiklusteid, lisaks on mõlemal pool silla otstes liftid. Silla mõlemal pool asuvad jalakäijate ja kergliiklusteed, mille laius on 4-4,5 meetrit. Silla keskel on jalakäiatele mõeldud väikesed puhkealad, mis on varustatud seljatoe ja kahe käetoega pinkidega. Pinke on silla ümbruses 30.

Lisaks tänavavalgustusele on sillale paigaldatud silla sambaid, kaari ja sõrestikku valgustav dekoratiivvalgustus. Silla sambaid kaunistavad Nikole Matikaineni ja tema kaaslaste joonistatud lustakad loomad, linnud ja Pärnu tuntud hooned.

Silla projekteerisid ja ehitasid investeerimisettevõtte Infortari gruppi kuuluvad inseneri- ja ehitusettevõtted INF Infra OÜ ja AS EG Ehitus. Kogu objekti peaprojektijuhiks oli Robert Sinikas, projektijuhiks Marko Rentik, silla objektijuhiks Tambet Anso ja teedeehituse objektijuhiks Reigo Roosimets. Projekteerijaks oli Stricto Projekt OÜ, keda esindasid projekteerijad Andreas Papp, Dmitri Gorbatjuk ja Ando Funk koos oma meeskonnaga. Silla ehitamiseks kulus üle 28 miljoni euro, millest 7,8 miljonit saadakse toetust Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest jalg- ja jalgrattateede ehitamiseks.

Samal teemal:

PÄRNU SUVE JA UUE SILLA AVAMISEKS SULGETAKSE OSA LAIAST TÄNAVAST

INFORTAR ANDIS PÄRNU SILLA LINNALE ÜLE

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Share via
Copy link
Powered by Social Snap