Maastur. Foto: Rita Park
Eesti tänavapildis on hetkel märgata kahte suurt trendi: Škodad ning linnamaasturid. Kõrgete autode soetamise põhjuseks tuuakse välja nii mugavust kui ka hirmu liiklusõnnetuste ees.
Nii automüüjad kui ka renditeenuse pakkujad toovad välja, et automaksu tuleku valguses oldi suure buumi ootuses, kuid tänaseni see veel kohale jõudnud ei ole. Kuigi jätkuvalt eelistavad Eestis elavad inimesed maastureid, on juba näha, et lisaks hakatakse valima selliseid autosid, mille keskkondlik jalajälg on võimalikult väike, kuid hind samas taskukohane. Eksperdid usuvad, et tuleva aasta esimesed kuud saavad olema keerulisemad, sest eestlaste majanduslik ebakindlus ja samas ka soov jätkusuutlike valikute üle ei ole tänases majanduskeskkonnas hea komplekt.
Škodade müük on märgatavalt kasvanud
Varasemalt eestlaste armastatuima auto Toyota turupositsiooni on üle võtnud Tšehhi päritolu Škoda, mille Octavia mudel on ühtlasi ka Eesti kõige levinum auto. Eestis Škodade müügiga tegeleva Aasta Auto tegevjuht Andrias Tammistu usub, et automargi suure edu taga on mõistlik hinna ja kvaliteedi suhe ning mitmete uute toodete turuletoomine. “Automaksu valguses on populaarsust kogunud ka pistikhübriidid, sest võimaldavad soodsamaid lisakulusid ning jätavad keskkonda ka väiksema jalajälje,” ütles Tammistu.
Ta tõi välja, et Eesti käib kaasas Euroopa trendidega ning sarnaselt muudele riikidele on ka meil jätkuvalt populaarsust kogumas linnamaasturid. “Näeme näiteks oma klientide pealt, et kui valitakse samas hinnaklassis oleva Fabia ja Kamiqi mudeli vahel, siis eelistatakse enamasti just Kamiqit, sest see on kõrgem ja mahukam,” ütles Tammistu.
Soovi kõrgete autode järgi iseloomustab enamasti mõni perekondlik vajadus – näiteks vajavad lastega pered rohkem ruumi või vanemad inimesed tunnevad, et linnamaasturisse on mugavam istuda. “Põhjuseid on tegelikult mitmeid – mõned tunnevad ka, et roolis olles näevad nad kõrgemalt paremini välja, kuid linnamaasturite trendi kasvades pole sellest eelisest enam kuigi palju kasu,” ütles Tammistu. Ta tõi välja, et vahel arvatakse ka, et suuremas autos on liiklusõnnetuse ajal ohutum olla, kuid tegelikult ei ole väiksemad autod vähem turvalised – suurema auto ja turvatunde seos on pigem lihtsalt psühholoogiline mõju.
Linnamaastureid võetakse rohkem ka täisteenusrenti
Sõidukite täisteenusrendiga tegelev Mobire näeb samuti eestlaste suurt huvi kõrgemate autode rentimiseks. “Läbi aastate on meie valikust vähemalt kolmandiku täisteenusrenti antud autodest moodustanud linnamaasturid ning mõnes kvartalis küündib see isegi ligi pooleni,” ütles Mobire äriarendusjuht Laura Klemmer.
Tema sõnul on kliendid, kes otsustavad linnamaasturi kasuks, sageli ka need, kes väärtustavad sõiduki mitmekülgsust ja võimekust toime tulla erinevate sõidutingimustega, olgu selleks linnasõit või sõit maapiirkonnas.
“Möödunud kümnendil, mil linnamaasturid hakkasid üha enam turule tulema, vaadati neid kui kütuseõgijaid, mis on linnakeskkonnas ebapraktilised. Tänapäeval on aga linnamaasturid kergemad, ökonoomsemad ja loodussõbralikumad kui varem, mis on aidanud neil võita südameid nii rohelise mõtteviisiga tarbijate seas kui ka nende seas, kes otsivad sõidumugavust ja turvatunnet,” selgitas Klemmer. Ta lisas, et tänaseks on linnamaasturid muutunud nii populaarseks, et neid leidub pea igas suuruses ja hinnaklassis, mis tähendab, et iga tarbija leiab oma vajadustele sobiva sõiduki.
Allikas: Optimist Public