Kui kaalute auto ostmist, paljastavad eksperdid, et auto ajaloo ja vaadeldavate asjade tundmine võib aidata hinda viiendiku võrra alla kaubelda. carVertical autoekspert Matas Buzelis toob välja need viis asja, mida enne läbirääkimisi meeles pidada:
⟩ Tehke enne esimest vaatamist uurimistööd, selgitades veebiarvustuste kaudu välja automudeli nõrgad kohad. Kontrollige sõiduki ajalooaruannet läbisõidupettuste, kahjustuste, omanikuõiguse muutmise või hoolduse kohta ja kasutage neid oma kasuks.
⟩ Kuna enam kui pooltel (52,3%) carVerticali kaudu kontrollitud sõidukitest on kahjustuste register, on oluline märkida ära kõik loetletud õnnetused, sest need on üks tugevamaid argumente hinna alandamiseks.
⟩ Kontrollige auto välis- ja sisemust. Korrosioon, vigane elektroonika, kulunud rehvid, vedeliku lekked, kriimustused ja mõlgid on detailid, mida otsida.
⟩ Tehke alati proovisõit erinevatel maastikel ja erinevatel kiirustel. Proovige kõiki käike, vaadake, kas pidurid töötavad korralikult, ning kuulake mootori ja vedrustuse müra.
***
“Kahjuks ei kehti kasutatud autodega tehingute puhul ükski maagiline üleüldine allahindlus. Kui sõiduk on mõistliku hinnaga, võib hinna allatingimine olla praktiliselt võimatu. Sõltuvalt auto seisukorrast ja alghinnast võite seda siiski alla kaubelda kuni 20% võrra,” selgitab Buzelis.
Kasutatud auto ostmisega kaasnevad sageli erinevad riskid, sest alati ei ole võimalik kindlaks teha, kas ja kui hästi on sõidukit hooldatud. Siiski võib mõne asjakohase aspekti teadmine konkreetse auto kohta ning üldine sõiduki ajalooandmete kasutamine aidata kaasa läbirääkimistel parema hinna üle.
Kuigi läbirääkimised on eriskummaline kunst, võite siiski eeldada, et teil õnnestub vähendada auto hinda kuni viiendiku võrra selle esialgselt välja reklaamitud väärtusest. Autoandmete eksperdid carVerticalist jagavad alljärgnevalt nõuandeid, kuidas müüjatega suhelda ning läbirääkimisprotsessis juhtrolli haarata.
Leidke üles auto nõrgad kohad
Igal konkreetsel mudelil on omad nõrkused, mida peaksite eelnevalt teadma. Lugege veebiarvustusi nimelt selle auto kohta, mida soovite osta, et mõista paremini võimalikke tehnilisi probleeme ja nõrkusi. Kui olete autost tõesti vaimustuses, siis ärge kunagi avaldage seda müüjale. Vastasel juhul võib nendega edasiste hinnaläbirääkimiste pidamine osutuda keerukaks.
Isegi kõige parema välimusega kasutatud sõidukil on tõenäoliselt puudusi. Rooste, tõrked elektroonikas, kulunud rehvid, vedelike lekked, kriimustused ja mõlgid on nii professionaalidele kui ka vähem kogenud autojuhtidele suhteliselt kergesti märgatavad.
Pärast auto välis- ja sisekontrolli tehke alati proovisõit, sest see avaldab sõiduki kohta rohkem teavet kui miski muu. Katsetage autot kindlasti muutuval maastikul ning erinevatel kiirustel. Proovige kõiki käike, vaadake, kuidas pidurid töötavad ning kuulake mootori ja vedrustuse müra.
Isegi kõige väiksemaid proovisõidu käigus ilmnenud probleeme tuleks müüjaga arutada, sest see aitab hiljem lõpliku hinna üle läbirääkimisi pidada.
Ajalooandmed aitavad läbirääkimistel eelist saavutada
Müüja teab sõiduki kohta alati rohkem kui ostja. See tasakaalust väljas olukord annab neile läbirääkimistel eelise, kuid ainult siis, kui olete jätnud auto mineviku põhjalikumalt uurimata.
Sõiduki ajaloo kontrollimine internetis võib anda teile andmeid läbisõidupettuste, avariide, varjatud kahjustuste, omaniku vahetuste, hoolduse ja muu kasuliku kohta.
“Kui ostja avastab auto ajaloost mõne negatiivse sissekande või tõendid õnnetuse kohta, võib see muuta läbirääkimisi lihtsamaks. Kasutatud auto varasema ajaloo kontrollimine on oluline samm ning selle tegemata jätmine võib viia halvas seisukorras sõiduki eest ülemaksmiseni,” ütleb autoekspert ja carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis.
15,2% kõigist carVerticali kaudu kontrollitud kasutatud autodest olid muudetud läbisõidunäiduga; samas enam kui pooltel (52,3%) oli registris märge varasema õnnetuse kohta. See tõestab, et tõenäosus osta tagasi keritud läbisõiduga või odavalt remonditud auto on suhteliselt suur.
Edasimüüjatega on raskem läbi rääkida
Eramüüjatega on palju lihtsam läbirääkimisi pidada kui professionaalsete edasimüüjatega. Et korralikud autodega põhitegevusena kauplevad ettevõtted kontrollivad ise autosid enne müüki, siis teavad nad juba, kui palju konkreetne mudel väärt on ning võivad keelduda hinda oluliselt või üldse alandamast. See ei aga tähenda siiski, et nendega pole üldse võimalik läbirääkimisi pidada.
“Kahjuks ei kehti kasutatud autodega tehingute puhul ükski maagiline üleüldine allahindlus. Kui sõiduk on mõistliku hinnaga, võib hinna allatingimine olla praktiliselt võimatu. Sõltuvalt auto seisukorrast ja alghinnast võite seda siiski alla kaubelda kuni 20% võrra,” selgitab Buzelis.
Isegi kui müüja on nõus hinda alandama, ei ole mõned autod lihtsalt ostmist väärt. Ostjad peaksid hindama tehingut pikaajaliselt ja võtma arvesse võimalikke hoolduskulusid ning sõiduki jääkväärtust mõne aasta pärast, kui peaks tekkima soov auto maha müüa. Keegi ei taha ju endale soetada raharöövlit, mida ühel päeval pole võimalik maha müüa.