Järvamaal Ageris sündinud ja Tallinna 37. Keskkoolis õppinud neljakümnekuue aastane Intan Pragi alustab 1. veebruaril Tallinnast üle 1700 kilomeetri pikkust jalgsi rännakut läbi kõigi 47 Eesti linna ning peaks kava kohaselt jõudma 15. veebruaril ka Sindi linna, kus Külauudiste infoveski liitub temaga lühemale teekonnale.
Vapper rännumees loodab oma tahtejõule ja sihikindlusele, mis aitab tal 49 päevaga jõuda seatud eesmärgini ja lõpetada pika teekonna 21. märtsi õhtul samas asukohas Tammsaare pargis, kus ta esmaspäeva hommikul kell 8.00 alustab.
Sindi on külastatavate linnade reas üheteistkümnes. Kuna rännumees alustab 15. veebruari hommikul teekonna jätkamist Pärnu Raeküla linnaosast, siis jõuab ta Sinti kella üheksa ja poole kümne vahemikus. Marsruut ja ajakava ei võimalda linna täies pikkuses läbida. Siiski tahab ta Sindis mingi selgelt tuntava maamärgi juures ära käija. Selleks võiks eelneva jutuajamise põhjal olla linna raekoda.
Oma kodulehel kutsub Intan kõiki sõpru ja tuttavaid kampa lööma ja osa võtma tema hullumeelsest ettevõtmisest. „Soovi korral võib julgelt ühe päeva teekonna minuga kaasa marssida,” lubab Intan. Aga juba on avaldatud soovi ka terve nädala kaasa matkata. „Eriti südantsoojendavad on hiidlased ja saarlased, kes lubasid mind suvalistes kohtades bussipeatustes pirukate ja sooja supiga tervitada! Heade inimeste osavõtul ja toetusel on mul kindlasti kergem sammuda,” rääkis tänases telefonivestluses seiklejahingega rändur.
Mõnel etapil huvitab saatjaid millise kiirusega – kui tempoka sammuga – Intan liigub? Kas keskmiselt viis kilomeetrit tunnis või kiiremini, aeglasemalt? „Üldiselt liigun pigem kiiremal sammul. Ettevalmistuse käigus tegin proovi ja mõõtsin 15 kilomeetri läbimise aega. Sain ajaks 5,6 kilomeetrit tunnis. Arvestades väikeste peatustega päevateekonnal saab keskmiseks liikumise kiiruseks neli kilomeetrit tunnis. Näiteks 36 kilomeetri läbimiseks kulub seega keskeltläbi üheksa tundi.” Aga Pärnu ööbimispaigast Ristiküla öömajani, jänesehaagiga läbi Sindi, on arvestuslikult 37 kilomeetrit. Seega tuleb oma jõuvarusid oskuslikult ja säästlikult kogu teekonna kestel kasutada.
Urmas Saard