Sarnaselt eelmistele kordadele tervitasid ka käesoleva õppeaasta algul Tartu ülikooli Pärnu kolledži väärikate ülikooli õppijaid kolledži direktor Henn Vallimäe, Pärnu maavanem Kalev Kaljuste ja Pärnu linnapea Romek Kosenkranius. Avaloenguga esines haridus- ja teadusminister Mailis Reps. Helle Salumäe juhendamisel laulsid Sindi muusikakooli õpilased ja sõnalise esitusega tervitasid Sindi gümnaasiumi 4. a klassi õpilased, keda õpetab Eneli Arusaar.
Eile Pärnu Strandi Jurmala saali kogunenud enam kui 570 väärika poole pöördunud minister ütles, et meie rahvuslikku identiteeti ehk kokkukuuluvust on hoidnud rikas emakeel, põlvkondade järjepidevus ja meie mõnevõrra isepäine haridus. „Elukestvast õppest kõneldakse peamiselt küll tööalaste oskuste ja teadmiste tõstmise ja konkurentsivõtmes, kuid tegelikult pole vähem oluline ka see, et elukestval õppel on oluline roll inimeste sotsiaalse kaasatuse suurendamisel,“ kinnitas Uppsala ülikooli doktorantuuris õppiv minister, kes loodab oma tööga lähiaastail valmis saada.
Reps rääkis elukestva õppe neljast sambast, millest esimene on õppimine, et teada saada. „Teada on ju põnev ja mõnikord on kodused mälumängijad teleekraanil esinejaist teadjamadki.“ Teine sammas käsitleb õppimist oskuste omandamisena. Kolmas sammas lubab õppida teistega koos elamist. „On vaja teada uutest seadustest ja kohaliku elu korraldustest, ka välispoliitikast ja sündmustest maailmas.“ Neljas sammas käsitleb õppimist selleks, et olla ja oma eluga toime tulla. „Mida vanem on inimene, seda rohkem nihkub tähelepanu õppijana viimase samba poole. Õppida, et olla, sest teadmisi ja oskusi on juba elu jooksul kogutud.“
[pullquote]Ajal, mil õpilased ootasid oma etteastet, osundas õpetaja Eneli Arusaar üle pooletuhandele õppijale ja selgitas oma lastele, kui õpihimuliste inimestega on vaatamata vanusele tegemist.[/pullquote]Minister meenutas, et mullu valis Eesti täiskasvanute koolitajate ühendus Andras aasta õppijaks 76-aastase Mati Särglepa. „Visa ja ettevõtlik hiidlane ütles, et kahtlemata kaasnevad õppimisega muutused harjumuspärases elurütmis. Mati lõpetas toona Hiiumaa ametikooli puit- ja kiviehitiste restaureerimise kursuse ja õppis samal ajal koos pojaga täienduskursustel väikelaeva juhiks. Kui temalt küsiti, milliseid muutusi tõi õppimine tema ellu, vastas ta, et tuli õppida ajaga säästlikumalt ümber käima ning arvestama partneritega, olgu nendeks siis õpetajad või teised õppijad,“ vahendas Reps ühe eaka õpikogemust.
Ajal, mil õpilased ootasid oma etteastet, osundas õpetaja Eneli Arusaar üle pooletuhandele õppijale ja selgitas oma lastele, kui õpihimuliste inimestega on vaatamata vanusele tegemist. Sindi gümnaasiumi 4. a klassi õpilane Ebe-Triin Reinsalu soovis kinkida tema enda poolt heegeldatud kaelakee ministrile. Pärast üldosa lõppemist astus ta ministri juurde ja pani kee talle kaela. Lapsed soovisid ministrit samal viisil kallistada nagu nad on harjunud seda tegema oma klassijuhatajaga. Kõige lõpuks soovisid õpilased lasta ennast pildistada ühes ministriga.
Urmas Saard