Paljud inimesed on püüdnud muuta paremaks rongipeatuste asukohti, kuid Eesti Raudtee ei huvitu ei inimeste ega omavalitsuste soovidest. Nii on Verioral mõttekam viia platvorm jaama piiridest välja, kuid Eesti Raudtee ei olnud nõus. Vastse-Kuuste, Orava, Kiltsi, jpt kohad – sama lugu. On pakutud välja ideed, et ka väiksemates kohtades peaks kohe platvormi juures olema bussipeatus ja autode seisukoht, kuid tihti ei arvestata ka sellega. Nii võiks ju olla Taevaskojas, Kiidjärvel, Ilumetsas, Ülenurmel, Paluperas, Nõos jne.
Lisaks on tuldud lagedale ideega, et kus see võimalik võiks parkimisplats olla nii suur, et seal saaksid peatuda pangabussid ning teised sellised teenusbussid, külaturud, laadaplatsid jne. Siis oleks nn Ühispeatustes kõik üheskoos. Kindlasti on ka tegusamatel inimestel maal omi mõtteid, mida hiljem saaks rakendada. Kui aga praegu jäetakse arvamustega arvestamata, on hiljem juba pea võimatu midagi muuta.
Ka jutud miljonilistest kulutustest osutuvad tihti hiljem müüdiks. Seega peaks ikka olema väga selge põhjendus, millised need kulutused on, näiteks Vastse-Kuustes.
Samad probleemid on tekkimas vist ka Koidula-Valga liinil, kus samuti plaanitakse platvormide ehitust ning kuulduste järgi sealgi tahetakse need mingite kõrvalradade äärde ehitada.
Autor: Peeter Kuusemets