UUE SINDI-LODJA SILLA EHITUSTÖÖDEGA ON ALGUST TEHTUD

Uue Sindi–Lodja silla ehitamine kogub hoogu. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Päevatoimetaja

Eile, 15. juulil alustati Pärnumaal uue Sindi–Lodja silla projekti esimese etapi ehitustöödega, mille eesmärk on olemasoleva silla lähedusse uue silla rajamine. Liiklus üle Reiu jõe säilib kogu ehituse perioodil.

Ehitatav sild on kolmeavaline V-kujuliste vahesammastega integraalsild, mille vahesambad jäävad kaldale. Rajatise väljanägemine on kavandatud nii, et see ei domineeriks vana silla üle ja sillad täiendaksid teineteist.

Uus sild rajatakse olemasoleva silla kõrvale, mis võimaldab vana silda ehitustööde ajal kasutada, vältides suuri liiklushäiringuid. Ehitustööde käigus mõjutab liiklust peamiselt ehitustransport, kuid enamik töid toimub liiklusest eemal.

Pärast silla valmimist 2026. aasta suvel suunatakse liiklus selle peale ning seejärel algab olemasoleva silla rekonstrueerimine kergliiklejate sillaks.

Vaade Sindi–Lodja vanalt sillalt tulevase uue silla suunas. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Praegu kasutusel olev Sindi-Lodja sild ehitati 1955. aastal vana silla betoonkaartele, mis on tänaseks tehniliselt kehvas seisus, amortiseerunud ega vasta kaasaegsetele nõuetele ja tingimustele. Samuti on lahendamata ning välja ehitamata sillaga seotud juurdepääsuteed. Viimati remonditi silda 2012. aastal, mil teda veel natuke laiendati.

Valgusfooriga ülekäigurada jääks kahe bussipeatuse vahele

Kiviaja bussipeatusi on kavas nihutada nii, et need ei oleks vastastikku, vaid Pärnu suuna peatus liigub Reiu jõe poole. Valgusfooriga ülekäigurada jääks kahe bussipeatuse vahele Keraamika tänava lähistele.

Sindi-Lodja silla ehituse puhul on tegu Eesti esimese avaliku sektori alliansshankega, kus kõik lahendused töötavad välja tellija, projekteerija ja ehitaja koos. Tööde eest tasuminegi on justkui lahtise raamatupidamisega ehk kaetavad otsekulud, millele lisandub peatöövõtja töötasu. 

Uue Sindi–Lodja silla ehitustanner. Foto: Urmas Saard / Külauudised

Transpordiameti algsel hinnangul planeeriti uue silla ehituse hind kümne miljoni euro piiresse, kuid kuna vana silla lammutamisest tuli loobuda ning projekteerida hoopis mahukam remont, on tööde maksumuseks hetkeseisuga ligi 12 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Selle summa eest ehitatakse üks uus sild, remonditakse täielikult olemasolev sild ning teelõigule rajatakse kõik vajalikud kergliiklusteede ühendused ja ohutu ringristmik.

Ehitustööde peatöövõtja on INF Infra OÜ. Sild on projekteeritud Stricto Project OÜ ja teed Roadplan OÜ poolt.

Praeguse seisuga peaksid kogu objekti ehitustööd valmis saama 2027. aasta kevadeks.

Sindi-Lodja silla animatsiooni leiab SIIT

Samal teemal:

UUE SINDI-LODJA SILLA EHITAMISEKS ALUSTATI KÕIGEPEALT RAIEGA

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Share via
Copy link
Powered by Social Snap